Județul Bihor - Consiliul Județean
logo

Programul autobuzelor

Programul autobuzelor

Hărți

harta Bihor Harta digitala Consiliu Judetean Bihor
harta Bihor
poca
A fost lansata licitatia la proiectul european Infiintare Parc Stiintific si Tehnologic Bihor 23-02-2021

           Luni, 22 februarie 2021, a fost lansată procedura de atribuire având ca obiect achiziția serviciului de proiectare (faza P.A.C.+P.T.+D.E.E.şi asistenţă tehnică din partea proiectantului) și a execuției de lucrări pentru obiectivul „Înființare Parc Științific și Tehnologic Bihor” de pe str. Ceyrat, nr.4, Oradea.

Valoarea estimată a lucrărilor de proiectare și execuție este de 19 597 503.00 lei (fără TVA), iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 12 martie 2021, ora 15:00.

Obiectivul general al proiectului este crearea unei infrastructuri de inovare și transfer tehnologic în județul Bihor.

Proiectul constă în construirea și dotarea unei clădiri cu regim de înălțime P+2E și o suprafață desfășurată de 5.417.78 mp, cu destinația de Parc Științific și Tehnologic. Totodată, va fi amenajată o parcare de 63 de locuri pentru autoturisme, dintre care două destinate persoanelor cu handicap locomotor. Va fi instalat și un rastel pentru biciclete.

Parcul Științific și Tehnologic Bihor, prin Universitatea din Oradea, va oferi servicii de transfer tehnologic către agenții economici în următoarele domenii de specializare inteligentă: eco-nano-tehnologii și materiale avansate, tehnologii informaționale și de comunicații, spațiu și securitate, sănătate, bioeconomie, energie, mediu și schimbări climatice.

Valoarea totală a proiectului este de 32 976 255.68 lei, din care 32 476 255.68 lei este aportul U.A.T. Județul Bihor, iar 500 000 lei, al Universității Oradea. Din suma aferentă Consiliului Județean Bihor, respectiv 32 476 255.68 lei, contribuția proprie este de 51,82% (16 831 853.20 lei), restul fiind fonduri nerambursabile.

Proiectul a fost cuprins pentru finanțare în Programul Operațional Regional 2014-2020, iar perioada de implementare este de 60 de luni de la data depunerii lui, respectiv între 01.08.2018 și 31.07.2023.

Proiectul a demarat pe 30 ianuarie 2018, când Consiliul Județean Bihor a aprobat asocierea dintre U.A.T. Județul Bihor și Societatea Parcuri Industriale Bihor S.A. în scopul înființării Societății Parc Științific și Tehnologic Bihor SRL. Un an mai târziu, pe 12 februarie 2019, pentru realizarea Parcului Științific și Tehnologic Bihor a fost încheiat un acord de parteneriat între Consiliul Județean Bihor, Universitatea din Oradea, Societatea Parcuri Industriale Bihor S.A. și Societatea Parc Științific și Tehnologic Bihor SRL.

În urma reorganizărilor instituțiilor din subordinea Consiliului Județean Bihor, de la sfârșitul anului 2020, Societatea Parcuri Industriale Bihor S.A va fi înlocuită, în cadrul proiectului, de Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO).

[citeste mai mult]
Incep lucrarile de proiectare si executie la Cabana de la Vadu Crisului 22-02-2021

         Azi, 22 februarie 2021 s-a dat ordinul de începere a lucrărilor de proiectare și execuție la proiectul european ROHU 126 ,,Conservarea, protecția și promovarea naturii de ambele părți ale frontierei româno-ungare - PRONATURE”. Obiectivul investiției din proiect este ,,Reconstruire Cabana Vadu Crișului pentru realizare Centru de Monitorizare și Promovare a Naturii Vadu Crișului”. În urma licitației ce s-a încheiat luna aceasta, săptămâna trecută, în 18 februarie, a fost semnat contractul de proiectare și execuție de către asocierea de operatori economici SC AD WEST CONSTRUCT SRL și SC CLASX DESIGN SRL. Asocierea va realiza proiectul tehnic și execuția lucrării, valoarea contractului fiind de 2 692 726.35 lei (fără TVA). Termenul de realizare este de 21 de luni (3 luni pentru proiectare, respectiv 18 luni pentru execuție). „Cabana de la Vadu Crișului reprezintă un loc de suflet pentru nenumărate generații de oameni. Reabilitarea acesteia este o prioritate pentru noi, iar în ultimele luni ne-am concentrat pe accelerarea procedurilor la acest proiect, proiect care a suferit mai multe amânări de-a lungul anilor. Ordinul de începere al lucrărilor s-a dat chiar astăzi, astfel că în zilele următoare va începe lucrul la proiectare, iar din această vară, lucrul efectiv la clădire”, a declarat Mircea Mălan, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor. Proiectul ,,Conservarea, protecția și promovarea naturii de ambele părți ale frontierei româno-ungare - PRONATURE” - ROHU 126, este finanțat în cadrul Programului Interreg VA România – Ungaria 2014 - 2020. Valoarea totală este de 2 371 341.20 Euro, din care 1 173 472.20 Euro revin activităților Consiliului Județean Bihor. Deși contractul de finanțare a fost semnat în iulie 2018, cu o perioadă de implementare de 24 de luni, proiectul a fost blocat din cauza neprezentării ofertanților la cele două proceduri de achiziție, organizate anterior pentru proiectare tehnică și execuție. Pentru ca proiectul să poată fi finalizat, durata de implementare a acestuia s fost prelungită în decembrie 2020 printr-un act adițional cu alte 24 de luni.

[citeste mai mult]
Directia Arhitect Sef se muta la noul sediu 19-02-2021

        În săptămâna 22 – 26 februarie 2021, serviciile Direcției Arhitect Șef din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Bihor vor funcționa cu perturbări din cauza faptului că are loc mutarea componentelor hardware de la actualul sediu din strada Gheorghe Dima, nr. 3, la viitorul sediu din strada Armatei Române, nr. 1. Ne cerem scuze cetățenilor pentru neplăcerile cauzate. Din 1 martie 2021, Direcția Arhitect Șef va începe să funcționeze la noul sediu din strada Armatei Române, nr. 1, în cadrul Clădirii Muzeului Țării Crișurilor. Accesul se va face pe partea cu Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”. Tot de la începutul lunii martie va fi eficientizată relația cu cetățenii, astfel încât timpii pentru eliberarea documentelor să fie considerabil reduși. Prin urmare, eliberarea certificatului de urbanism se va face în termen de 5 zile lucrătoare (dacă avizul primarului este dat în 48 de ore), în timp ce pentru eliberarea unei autorizații de construire, noul termen va fi de 10 zile lucrătoare, cu posibilitatea de a fi redus la 5 zile, în schimbul unei taxe de urgență de maximum 300 de lei (în funcție de tipul construcției această taxă de urgență va fi diferențiată). Până acum, timpul de soluționare a cererilor a fost de peste o lună. La noul sediu se vor înregistra și documentele – astăzi cetățeanul este nevoit să vină la sediul Consiliului Județean Bihor pentru a primi număr de înregistrare pentru documentele solicitate, iar mai apoi poate să le depună la sediul Direcției Arhitect Șef. De asemenea, taxele vor putea fi plătite tot la noul sediu, cu numerar sau cu un card bancar.

[citeste mai mult]
Intalnire de lucru cu arhitecti pentru Ghidul de construire in zona montana a judetului Bihor 17-02-2021

         Azi, 17 februarie, a avut loc o întâlnire de lucru pe tema Ghidului de construire în zona

montană. Au participat președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, vicepreședintele CJ

Bihor Mircea Mălan, Arhitectul Șef al Județului Ioana Filip, decanul Facultății de Construcții,

Cadastru și Arhitectură prof. univ. dr. Marcela Prada, reprezentanți din teritoriu ai Grupului de Lucru

Rural al Ordinului Arhitecților din România (OAR), și alți arhitecți.

În cadrul întâlnirii s-a analizat actualul ghid pus în transparență decizională și s-a discutat

despre modelul propus de OAR, Ghidul de Arhitectură pentru încadrarea în specificul local din

mediul rural, zona Crișana – munte.

,,Urmează să identificăm concret Unitățile Administrativ – Teritoriale din zona montană din

județ pentru care acest ghid va putea fi un instrument util care să le paveze drumul spre viitor.

Această colaborare între Consiliul Județean Bihor și mediul de specialitate ar putea fi o bază solidă

pentru ca acest ghid să fie adoptat de primăriile din județ ce se încadrează în zona montană”, a

declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Grupul de arhitecți, reprezentanții Grupului de Lucru Rural al OAR precum și Facultatea de

Construcții, Cadastru și Arhitectură și-au exprimat disponibilitatea de a colabora atât cu Consiliul

Județean Bihor cât și cu autoritățile publice locale din județ pentru ca acest ghid să devină o realitate

adaptată fiecărei localități, în funcție de specificul și tradiția locală. Scopul este acela de se stopa

construirea haotică în zonele montane și de a se dezvolta turismul fără ca natura, sau chiar specificul

local tradițional, să fie afectate.

Ghidul de construcție în zona montană a județului Bihor se află în transparență decizională,

urmând ca în această primăvară să fie votat într-o ședință ordinară a Consiliului Județean.

[citeste mai mult]
Trei variante pentru Centura Beius in analiza 08-02-2021

           Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a prezentat astăzi, 8 februarie, cele trei trasee aflate în analiză pentru Varianta ocolitoare Beiuș. Astfel, Varianta 1, cu cea mai mare lungime, propusă în anul 2010, ocolește atât municipiul Beiuș, cât și orașul Ștei, și localitățile dintre cele două orașe, are o lungime 27,3 de kilometri, iar valoarea estimată a acesteia este de peste 150 de milioane de euro. Celelalte două trasee propuse au în vedere doar ocolirea municipiului Beiuș. Varianta 2, cea mai îndepăratată de oraș, are o lungime de 6,8 kilometri, iar varianta 3, cea mai apropiată de oraș, are o lungime de 6,4 kilometri. Costurile pentru fiecare dintre cel de-al doilea sau al treilea traseu ar fi de aproximativ 32 de milioane de euro, de 5 ori mai puțin decât varianta propusă în urmă cu 11 ani. „Aceste variante vor rămâne în analiză două săptămâni, urmând ca după această perioadă să derulăm procedurile de analize multicriteriale în așa fel încât să obținem avizul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). De asemenea, vom emite hotărâri de Consiliu Județean și Municipal Beiuș privitoare la varianta pe care cele două unități administrativteritoriale o vor susține, în așa fel încât din luna martie să putem să ne apucăm efectiv de realizarea documentațiilor tehnice pentru realizarea variantei finale a Centurii Beiuș. Ne propunem ca în luna mai să avem toată documentația realizată și, după obținerea Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici și de expropiere, să derulăm procedura efectivă de licitație pentru selectarea unui constructor pentru a începe lucrările, în așa fel încât la finalul anului 2023 centura să devină operațională.”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor. În județul Bihor există câteva zone cu probleme de trafic. Cea mai intens circulată este Zona Metropolitană Oradea (ZMO), trafic care va fi descongestionat după realizarea drumurilor județene ocolitoare. Alte zone aglomerate sunt orașele traversate de drumuri naționale: Aleșd, Salonta și Beiuș. Numărul mașinilor care tranzitează Salonta va scădea odată cu realizarea Drumului Expres OradeaArad, în timp ce la centura Aleșd au început lucrările de realizare a ridicărilor topografice și a studiului de fezabilitate, municipiul Beiuș fiind cea de-a treia localitate cu probleme de trafic pe drumuri naționale din județul Bihor. La intrarea în Beiuș dinspre Oradea circulă aproximativ 6.000 de mașini pe zi, iar la ieșire înspre Ștei, aproximativ 4.000 de mașini în 24 de ore. „Tranzitul prin Beiuș se face din semfor în semafor, din intersecție în intersecție, bară la bară, cei care sunt în tranzit și locuitorii municipiului Beiuș pierzând minute în șir atunci când trec pe  Consiliul Județean Bihor această arteră princială din centrul Beiușului. În afara străzilor care intră în drumul principal, Beiușul este o intersecție de 4 drumuri județene. De pe cel mai aglomarat drum, pe relația Roșia – Remetea – Delani – Beiuș, intră în oraș aproape 2 mii de mașini zilnic, pe restul circulând în jur de 1.000 de mașini în 24 de ore (drumul județean spre localitățile Nimăești – Curățele, cel din zona Nord-Est spre comuna Budureasa - Stâna de Vale și drumul județean din Sud-Vest spre Finiș). Asta înseamnă că nu neapărat numărul de mașini este problema, ci că toate converg în intersecții diferite, la care se mai adaugă drumurile secundare din Beiuș și semafoarele, deci trebuie să rezolvăm această problemă și pentru cei din Beiuș și pentru cei aflați în tranzit cu această centură. Probleme nu avem în Drăgănești sau Rieni, de exemplu, sau în zona orașului Ștei, ci problema efectivă o avem în Beiuș. Prin urmare, considerăm că varianta 1 care costă foarte mult, peste 150 de milioane de euro, adică peste 5,6 milioane de euro/km, este o variantă greu fezabilă în acest moment. Ne-am concentrat să căutăm o soluție pentru zona critică. Aveam două variante de analiză, să ocolim Beiuș prin zona de șes înspre Crișul Negru, ceea ce ar fi prespus să facem poduri peste Criș cu problemele și costurile aferente, sau să nu ocolim Crișul Negru, ceea ce ar fi însemnat exproprieri masive în zona de vărsare a văii Nimăiești în Criș. Ar fi fost zeci de case expropiate. Discutând cu Primăria Municipiului Beiuș, am optat pentru varianta de ocolire prin zona de Nord – Est, aceasta intersectându-se cu cele trei drumuri județene și preluând traficul de pe ele. Traseele 2 și 3 ar reprezenta o variantă mai bună din punct de vedere al costurilor.”, a argumentat președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan. Documentul „Variante ocolitoare Beiuș” va fi publicat în transparență decizională astăzi, 8 februarie. Cei interesaţi pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare la adresa de e-mail registratura@cjbihor.ro sau la sediul Consiliului Judeţean Bihor, în termen două săptămâni de la data publicării acestuia pe site-ul Consiliului Judeţean Bihor. Documentul poate fi consultat pe site-ul propriu, la rubrica transparență decizională. În cadrul aceleași conferințe de presă, președintele Consiliului Județean Bihor a prezentat stadiul altor proiecte derulate de instituție. „Pentru drumurile din ZMO am primit 7 oferte pentru realizarea proiectelor tehnice. Ne propunem ca până la finalul acestei luni să finalizăm procedura de selectare a acestora, în așa fel încât să desemnăm un câștigător la începutul lunii martie, să putem semna contractul de proiectare cât mai repede posibil. Teoretic, dacă toate lucrurile sunt în bună regulă, în toamnă am putea avea proiectul tehnic finalizat și am putea derula procedura de licitație pentru începerea lucrărilor. E vorba de drumurile din Oșorhei, Nojorid și Sântandrei. De asemenea, vă pot informa că procedura de licitație pentru studiul de fezabilitate al drumului expres Oradea-Arad a fost prinsă în verificare de către Autoritatea Națională de Achiziții Publice (ANAP), fiind un proiect mare de aproximativ 10  milioane de euro. Am primit săptămâna trecută observațiile Autorității legate de caietul de sarcini. Le-am acceptat, am modificat documentația. Astăzi, împreună cu toți partenerii noștri, semnăm din nou documentația. Cred că săptămâna aceasta procedura de achiziție va fi publicată în SICAP. Vă pot informa, de asemenea, că am achiziționat camerele de luat vederi pe care Poliția Națională le va folosi împreună cu Garda de Mediu în Bihor în vederea supravegherii zonelor unde se depozitează frecvent ilegal deșeuri”, a adăugat Ilie Bolojan, la finalul conferinței de presă.

[citeste mai mult]
A fost deblocat proiectul cu fonduri europene Parc Stiintific si Tehnologic Bihor 02-02-2021

        După o perioadă de trei ani în care proiectul Parcul Științific și Tehnologic Bihor, finanțat din fonduri europene, a stagnat, au fost făcuți primii pași pentru deblocarea acestuia, urmând ca județul nostru să beneficieze în următoarea perioadă de dezvoltare economică și tehnologică.

Proiectul a demarat pe 30 ianuarie 2018, când Consiliul Județean a aprobat asocierea dintre U.A.T. Județul Bihor și Societatea Parcuri Industriale Bihor S.A. în scopul înființării Societății Parc Științific și Tehnologic Bihor SRL. Un an mai târziu, pe 12 februarie 2019, pentru realizarea PARCULUI ȘTIINȚIFIC ȘI TEHNOLOGIC BIHOR a fost încheiat un acord de parteneriat între Consiliul Județean Bihor, Universitatea din Oradea, Societatea Parcuri Industriale Bihor S.A. și Societatea Parc Științific și Tehnologic Bihor SRL. Contractul de finanțare a fost semnat pe 21 septembrie 2020. Ulterior semnării contractului, în scopul implementării în bune condiții a proiectului, Consiliul Județean Bihor a solicitat înlocuirea partenerului Societatea Parcuri Industriale Bihor S.A. cu partenerul Societatea Agenția de Dezvoltare Locală Oradea S.A.

„Ieri, în ultima întâlnire pe care am avut-o cu partenerii acestui proiect, s-a constituit noua echipă de implementare a proiectului formată din reprezentați ai Consiliului Județean Bihor, Universitatea Oradea și Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO). Am decis să dăm drumul finanțării, să pregătim documentația necesară și să demarăm procedurile de licitație și execuție. Săptămâna viitoare va fi publicat în SICAP anunțul de licitație, iar în luna martie vom da startul pentru depunerea ofertelor. Acest proiect va fi un sprijin pentru mediul de afaceri și pentru cercetarea științifică și tehnologică și va duce la creșterea competitivității economice, la specializarea inteligentă și la dezvoltarea economico-socială a județului Bihor.”, a precizat Călin Gal, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.

Investiția presupune construirea și dotarea unei clădiri cu regim de înălțime P+2E și o suprafață desfășurată de 5.417,78 mp, amenajarea unei parcări cu 63 de locuri și instalarea unui rastel de biciclete. Parcul Științific și Tehnologic Bihor va presta, prin Universitatea din Oradea, servicii de transfer tehnologic către agenții economici în următoarele domenii: eco-nano-tehnologii și materiale avansate, tehnologii informaționale și de comunicații, spațiu și sercuritate, sănătate, biochimie, energie, mediu și schimbări climatice.

Valoarea totală a proiectului este de 32.976.255,68 lei, din care 32.476.255,68 lei este aportul U.A.T. Bihor, iar 500.000 lei reprezintă contribuția Universității Oradea. Din suma aferentă Consiliului Județean Bihor, contribuția proprie este de 51,82% (16.831.853,20 lei), restul fiind fonduri nerambursabile. Proiectul a fost cuprins pentru finanțare în Programul Operațional Regional 2014-2020, iar perioada de implementare este de 60 de luni de la data depunerii proiectului, respectiv între 01.08.2018 și 31.07.2023.

[citeste mai mult]
7 oferte pentru Proiectele Tehnice la drumurile din Zona Metropolitana Oradea 02-02-2021

               Vineri, 29 ianuarie, a fost ultima zi de depunere a ofertelor pentru elaborarea Documentaţiei de Avizare a Lucrărilor de Investiții (D.A.L.I.) pentru lucrarea „Reabilitare DJ767E Oșorhei-Copăcel, sector de la km 1+060 la km 13+760 (L= 12,700 km) județul Bihor” și a Proiectului Tehnic de Execuție pentru obiectivul „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea” județul Bihor.

În urma anunțului postat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), au depus oferte 7 firme și asocieri de firme: SC DP CONS SRL, SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania, PROEXCO S.R.L., ADURO IMPEX, Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL, ASOCIERE: Precon Transilvania S.R.L. (Leader), Aquacons și ASOCIERE: East Water Drillings (Leader), 3TI Progetti Italia- Ingegneria Integrata S.P.A.. Valoarea totală a achiziției este de 2.716.894 lei, fără TVA.

Proiectul „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea” județul Bihor prevede reabilitarea DJ 767E Orșorhei-Copăcel (12,7 km) și realizarea centurilor Oșorhei (5,8 km), Sântandrei (5 km) și Nojorid (8,4 km).

Vă reamintim că la finalul anului trecut Consiliul Județean Bihor și-a asumat realizarea a trei drumuri de legătură în Zona Metropolitană Oradea (ZMO), în parteneriat cu cele trei primării pe raza cărora trec drumurile, respectiv Oșorhei, Nojorid și Sântandrei. Județul Bihor va beneficia de 340.000 Euro, fonduri europene, pentru proiectele tehnice. După această etapă, execuția centurilor ar urma să fie finanțată prin Programul Operațional Regional.

Decizia privind realizarea proiectului ,,Creșterea accesibilității pe drumuri județene în Zona Metropolitană Oradea”, care va fi realizat cu fonduri europene, a fost luată ca urmare traficului intens din ZMO și a numărului mare de persoane care au locuri de muncă în apropierea orașului Oradea (din peste 160.000 de locuri din județ, 115.000 sunt în zona metropolitană). Documentația tehnică a fost pregătittă în parteneriat cu primăriile din zona limitrofă a Oradiei (Oșorhei, Nojorid și Sântandrei) și Zona Metropolitană Oradea, care anul trecut a realizat studiile de fezabilitate pentru câteva drumuri ocolitoare, ce vor fi baza accesării fondurilor europene în perioada următoare.

,,Acest proiect ar permite exportul de prosperitate dinspre Oradea în direcția unui perimetru extern de 20-30km. Estimăm că valoarea acestor trei proiecte se va ridica la aproximativ 40.000.000 Euro. Am hotărât să facem aceste schimbări pentru ca zonele din județul Bihor să aibă o accesibilitate mai bună în așa fel încât să se dezvolte județul și, deasemenea, să existe un impact economic semnificativ asupra dezvoltării prin aceste investiții care vor fi realizate. Banii europeni care sunt pregătiți trebuie să fie investiți acolo unde într-adevăr folosirea lor este la îndemâna mult mai multor oameni, pentru că acolo este și dezvoltarea economică”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Celelalte două centuri pentru care s-au mai întocmit studii de fezabilitate, respectiv Biharia şi Paleu, vor fi realizate de Primăria Oradea, iar legătura între Sânmartin şi Oradea se va realiza în perioada următoare prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi.

[citeste mai mult]
Certificate si autorizatii eliberate mai repede de Directia Arhitect Sef a Consiliului Judetean Bihor 29-01-2021

           Direcția Arhitect Șef din cadrul Consiliului Județean Bihor va eficientiza relația cu cetățenii astfel încât timpii pentru eliberarea documentelor să fie considerabil reduși începând cu data de 1 martie 2021. Direcția asigură emiterea documentelor de urbanism pentru cetățenii din 40 de Unități Administrativ-Teritoriale (U.A.T.-uri) din județul Bihor. Locuitorii din celelalte 61 de UAT-uri obțin aceste documente prin intermediul serviciilor oferite de UAT-uri sau prin „Asociația Comunelor”.

Astfel, eliberarea certificatului de urbanism se va face în termen de 5 zile lucrătoare, în timp ce pentru eliberarea unei autorizații de construire, noul termen va fi de 10 zile lucrătoare, cu posibilitatea de a fi redus la 5 zile, în schimbul unei taxe de urgență de maximum 300 de lei (în funcție de tipul construcției această taxă de urgență va fi diferențiată). Potrivit legii, în cazul certificatului de urbanism este nevoie și de avizul primarului fiecărui UAT de unde este cetățeanul care a depus documentația. De cele mai multe ori, întârzierea în a transmite avizul Primarului face în prezent ca timpul de rezolvare a cererilor să fie de peste o lună.

În luna februarie, Direcția Arhitect Șef va contacta toate cele 40 de U.A.T.-uri pentru a stabili o procedură simplificată de lucru, astfel încât avizul primarului să fie dat și documentul să fie transmis înapoi către Direcție în 48 de ore. Un prim pas a fost făcut deja la începutul acestui an. De la 1 ianuarie 2021, Direcția Arhitect Șef transmite online către primării avizul necesar obținerii certificatului de urbanism și îl primește înapoi folosind aceeași procedură. Totodată, cetățenii pot opta să primească acest document online.

În cazul autorizației de construire, eliberarea acesteia se poate face doar în format fizic, potrivit legii și nu este nevoie de avizul primarului.

„Dorim să fim și aici un exemplu de bună practică. Cei care doresc să investească sau să construiască în județul Bihor trebuie să aibă termene predictibile. Vrem să avem o altă abordare și la Direcția Arhitectului Șef: pro-client, pro-cetățean, pro-investitor. Vom colabora cu primăriile pentru eliberarea certificatelor de urbanism, pentru că înainte de a le elibera avem nevoie de un aviz de la primăria respectivă. Vom pune reflectorul pe acea primărie care nu ne dă avizul cu celeritate. Noi ne angajăm că în trei zile vom elibera certificatul, dar am lăsat două zile și primăriei să ne dea un simplu aviz”, a declarant Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județului Bihor.

Tot de la 1 martie 2021, pe lângă eliberarea mai rapidă a documentelor de urbanism, Direcția Arhitect Șef își va muta sediul pe strada Armatei Române, nr. 1, în cadrul Clădirii Muzeului Țării Crișurilor – accesul se va face pe partea cu Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”. Totodată, aici se vor înregistra documentele – astăzi cetățeanul este nevoit să vină la sediul Consiliului Județean Bihor pentru a primi număr de înregistrare pentru documentele solicitate, iar mai apoi poate să le depună la sediul Direcției Arhitect Șef. De asemenea, taxele vor fi platite tot la noul sediu, numerar sau cu cardul bancar, spre deosebire de situația din prezent, când plata se face doar la sediul Consiliul Județean Bihor.

[citeste mai mult]
Zonele turistice dupa modelul statiunilor europene 28-01-2021

          În cadrul conferinței de presă susținute astăzi, 28 ianuarie, Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, a prezentat un regulament de construire pentru zona montană a județului, care are scopul de a se crea un aspect unitar, care să respecte și să prezerve tradiția și specificul local.

În ultimii ani s-a construit haotic în zonele montane din Bihor, dezordonat, fără o direcție clară, fără planuri de urbanism și regulamente, cu densități de tip urban în zona montană și fără a respecta forme apropiate de casele tradiționale. Pentru a limita acest fenomen, Consiliul Județean Bihor propune un regulament de construire, astfel încât noile construcții să ducă la dezvoltarea turismului, fără distrugerea naturii și a frumuseței locale. Regulamentul va introduce restricții de ocupare a parcelelor și reguli care țin de aspectul construcției, de la acoperiș, fațade, până la materialele utilizate.

Conceptul general va prelua elemente din construcțiile tradiționale din România, precum și din arhitectura montană europeană, cu accent pe pante de acoperiș lungi, elemente din lemn masiv la fațade și interioare, zidării și placări din piatră la nivelurile de intrare. În principiu, se vor folosi materiale naturale, locale. Construcțiile nu trebuie să domine peisajul, iar culorile folosite trebuie să fie în tonuri naturale și derivate din cele ale peisajului local.

„Există un ghid de arhitectură pentru încadrarea în specificul local în zona Crișana-munte elaborat de Ordinul Arhitecților din România, deci sunt studii pe acest temei. Există, de asemenea, o astfel de practică în țări europene cu zone montane care s-au dezvoltat bine, cum ar fi nordul Italiei sau Austria, deci nu venim cu ceva foarte nou, dar trebuie să facem și noi aceste lucruri. De asemenea, ne vom consulta cu conducerea Parcului Natural Apuseni, vom avea întâlniri în următoarele două luni de zile, cât timp este această perioadă a regulamentului în dezbatere publică și la final, în cursul lunii aprilie, vom adopta acest regulament. Vom discuta și cu primăriile din zonă, astfel încât să cădem de acord asupra acestor măsuri. Sunt câteva zone care vor fi prioritare pentru noi, unde putem să acționăm. Este vorba de zona Padiș, zona Stâna de Vale - Barajul Leșu - Coada Lacului, zona Vârtop - Arieșeni, zona Roșia-Remetea, zona Defileului Crișului Repede, dar și una cu un specific aparte, cum este comuna Șinteu, unde împreună cu primăria vom veni cu un regulament care să conserve această zonă cu identitate slovacă”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Potrivit regulamentului propus de Direcția Arhitectului-Șef din cadrul Consiliului Județean Bihor, funcțiunile preponderente în aceste zone sunt și vor fi locuirea (locuințe individuale, case de vacanță), instituții (salvamont, centre de informare turistică) și servicii- de turism (pensiuni, hoteluri, cabane), comerț (spații comerciale, ateliere meșteșugărești), funcțiuni de agrement și recreere.

Regulamentul va fi pus în dezbatere publică timp de 45 de zile, începând de săptămâna viitoare.

[citeste mai mult]
Gestionarea cainilor fara stapan din Bihor 28-01-2021

            Președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan, a prezentat în cadrul conferinței de presă de astăzi, 28 ianuarie, programul județean de gestionare a câinilor fără stăpân. Acesta va presupune o colaborare între Consiliu și toate primăriile din Bihor. Pe lângă cel din Oradea, în județ vor fi înființate încă patru servicii zonale de capturare a câinilor fără stăpân în orașele Marghita, Salonta, Beiuș și Aleșd. În fiecare dintre cele patru orașe va exista un adăpost temporar în care câinii vor fi găzduiți până la preluarea acestora de către serviciul Administraţiei Domeniului Public Oradea (ADP). Animalele vor fi transportate în fiecare săptămână în adăpostul din Oradea, unde vor fi sterilizate, cipate și îngrijite. Consiliul Județean Bihor va achiziționa patru mașini pentru primăriile-centru de regiune. Acestea din urmă vor pune la dispoziție doi angajați, un șofer și un operator, pentru capturarea câinilor fără stăpân. Vor fi stabilite tarife la nivel de județ pentru capturarea, sterilizarea și ciparea patrupedelor și se va urmări sancționarea celor care își abandonează câinii pe domeniile publice ale unităților administrativ-teritoriale. De asemenea, vor exista campanii de sterilizare gratuită a câinilor din gospodării până în toamna acestui an, în primă fază, în localitățile cu peste cinci mii de locuitori. „Am avut dimineață o întâlnire cu primarii celor patru orașe-centre de regiuni din județul Bihor și împreună cu dânșii și reprezentantul serviciului specializat din Oradea, am convenit să punem în practică în următoarea perioadă acest program de gestionare a câinilor fără stăpân în așa fel încât județul Bihor să fie un județ în Uniunea Europeană, cu localități fără câini abandonați prin centrele orașelor mai mici sau în comunele noastre. Credem că vom putea derula acest program în care, pe baza adoptării unui regulament în următoarele două luni, vom putea vota toate hotărârile de punere în practică a acestui sistem. Primăriile mari, cele patru, își vor putea înființa serviciile care să gestioneze situația câinilor fără stăpân atât pe teritoriul lor, cât și în zonele limitrofe. Vom derula campaniile de sterilizare și de cipare până în toamnă. Mă bazez pe colaborarea cu primăriile din Bihor, iar în momentul în care vom aproba bugetul vom aloca resursele necesare pentru finanțarea acestor cheltuieli”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.  

   Crearea unui astfel de program este posibilă odată cu modificările normelor metodologice privind programul de gestionare a câinilor fără stăpân adoptate în ședința de Guvern din 27 ianuarie. Astfel, în present, un serviciu poate captura și adăposti animalele fără stăpân din tot județul, indiferent de localitatea în care este înființat serviciul respectiv. Regulamentul-cadru privind gestionarea câinilor fără stăpân va fi pus în dezbatere publică în cel mult două săptămâni.

[citeste mai mult]
A fost lansata procedura de achizitie publica pentru contractarea documentatiei tehnice aferente investitiei DRUM EXPRES ORADEA ARAD 22-01-2021

         În cursul zilei de joi, 21.01.2021, membrii parteneriatului regional format pentru realizarea Drumului Expres Oradea Arad, respectiv reprezentanții legali ai Consiliului Județean Bihor, Municipiului Oradea, Municipiului Arad și Consiliului Judetean Arad, au semnat actualizarea acordului de asociere prin introducerea proiectului tehnic în achiziția comună, pe lângă actualizarea studiului de fezabilitate, precum și documentația specifică necesară demarării procedurii de achiziție publică pentru contractarea documentației tehnice aferente investiției Drum Expres Oradea-Arad.

Astfel, începând de vineri, 22.01.2021, procedura este transmisă în SICAP, iar temenul de depunere a ofertelor de către operatorii economici interesați, estimat de către autorități, în conformitate cu procedurile legale, respectiv termenele de așteptare ce trebuie respectate, este 15.03.2021. Valoarea achiziției este de 42.061.284, 66 lei, fără TVA.

Vă reamintim faptul că valoarea estimată a lucrărilor pentru drumul expres Oradea – Arad este de aproximativ 1 miliard de euro, iar investiția va fi realizată în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prin accesarea fondurilor europene nerambursabile din cadrul programului operațional specific de transport.

Conform proiectului, drumul expres va străbate județele Bihor și Oradea, va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri.

[citeste mai mult]
Protocol de colaborare pentru respectarea legislatiei privind beneficiarii venitului minim garantat 22-01-2021

          Astăzi, 22 ianuarie, a fost încheiat un protocol de colaborare între Consiliul Județean Bihor, Instituția Prefectului și Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bihor, cu scopul de a se asigura respectarea legislației privind venitul minim garantat. Obiectivele acestui protocol sunt următoarele: implicarea beneficiarilor cu venit minim garantat apți de muncă în ecologizarea și menținerea curățeniei în județ și monitorizarea permanentă a planurilor de acțiune sau de lucrări de interes local realizate de primării, precum și a situațiilor lunare privind beneficiarii de ajutor social. În județul Bihor sunt, în medie, 3.100 de persoane care încasează lunar venitul minim garantat, 1.600 dintre acestea fiind apte de muncă. Conform datelor oficiale din luna noiembrie 2020, beneficiarii de ajutor social ar fi prestat, în total, aproximativ 35 de mii de ore de muncă. Unitățile Administrativ-Teritoriale (U.A.T.) cu cei mai mulți beneficiari de ajutor social apți de muncă sunt: Lugașu de Jos (112 beneficiari), Lăzăreni (98) și Suplacu de Barcău (75). Plățile efectuate în fiecare lună în județul Bihor pentru venitul minim garantat sunt în valoare de 10,2 milioane de lei. „Este normal și de bun simț să existe o organizare a fiecărei primării, în așa fel încât aceste ore de muncă să se desfășoare cu un randament rezonabil în folosul comunității. Vom avea întâlniri cu primarii din localitățile unde sunt cel puțin 15 beneficiari de ajutor social apți de muncă, sunt peste 30 de U.A.T.-uri în această situație, și le vom solicita ca planurile de muncă să fie reale, adaptate problemelor din fiecare localitate, să nu ne mai trezim cu situații în care un plan este luat cu copy-paste și treci că vei ecologiza Crișul Repede, dar râul nu trece pe la tine prin comună. Scopul nu este să scoatem oamenii de la plata venitului minim garantat, ci scopul corect și moral este ca cei care beneficiază de aceste alocări să desfășoare orele de muncă... Începând cu luna martie ne propunem, după o perioadă de pregătire, de verificare a planurilor de muncă, de discuții cu primarii, ca două echipe mixte ale Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Bihor și ale Instituției Prefectului să fie prezente zilnic pe teren și să înceapă verificările, în așa fel încât să constatăm că planul de lucru este realizat în teren și că oamenii sunt prezenți. Acolo unde se va constata că nu există o organizare, într-o primă etapă se va da un avertisment primăriei, în a doua etapă, conform prevederilor legale, se aplică o amendă primarului pentru nerespectarea prevederilor și, în subsidiar, se suspendă plata acestor drepturi până la clarificarea situației. Consiliul Județean le va  Consiliul Județean Bihor solicita primarilor să spună de ce au nevoie ca aceste munci să se desfășoare cu eficiență maximă, de la echipamente de protecție a muncii, la unelte, pentru a putea fi prevăzute în buget”, a declarat președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan. „Beneficiarii venitului minim garantat sunt și beneficiari de asigurare medicală. E foarte important pentru dânșii și pentru familiile dânșilor. Titularii de contract, cei care sunt în medie 3100 au și aparținători care sunt beneficiari indirect. Aceste planuri de muncă, prin lege, consiliile locale au obligația să le aprobe în prima ședință din an. În luna ianuarie fiecare consiliul local trebuie să adopte o hotărâre cu acest plan defalcat pe luni. O altă chestiune pe care am convenit-o cu domnul președinte Ilie Bolojan este că vom constitui un grup de lucru alcătuit de la mai multe instituții care vor face o analiză a situației persoanelor care beneficiază de venitul minim garantat și alocație de susținere a familiei. Acest grup de lucru va veni, în cel mult două luni, și cu propuneri legislative. Sunt câteva minusuri în legislație pe care le vom putea îmbunătăți”, a precizat Dumitru Țiplea, prefectul județului Bihor. Protocolul intră în vigoare de astăzi și se încheie pe o perioadă de doi ani. În cadrul conferinței de presă de astăzi, prefectul județului, Dumitru Țiplea, a prezentat în detaliu situația privind campania de vaccinare din Bihor. Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a adăugat: „Pentru noi este important ca în Oradea să se aprobe în următoarea perioadă o suplimentare a numărului de fluxuri de vaccinare, pentru că aici densitatea populației este cea mai mare, sens în care am făcut solicitări pentru a se aproba această chestiune și sper ca în următoarea va fi luată în considerare acest aspect. Acest lucru depinde, bineînțeles, și de numărul de doze de vaccin pe care România îl primește și de capacitatea de a crește cantiatea repartizată județului Bihor. Acest fenomen îl avem în aproape toate reședintețele de județ. Chiar dacă, din punct de vedere geografic, s-a aprobat o acoperire a tuturor județelor, cererea cea mai mare și epuizarea locurilor s-a făcut în reședințele de județ”.

[citeste mai mult]
Noi etape in proiectele de infrastructura ale Consiliului Judetean Bihor 19-01-2021

            Consiliul Județean Bihor, vot favorabil pentru varianta 3 a Centurii Aleșd Consiliul Județean a avizat astăzi, în cadrul ședinței extraordinare, cea de-a treia variantă a traseului pentru șoseaua de centură Aleșd, votată și de către consiliul local al orașului Aleșd. Varianta 3, cu o lungime de 5,9 kilometri, este cea recomandată de proiectant după ce a obținut, în urma unei analize multicriteriale, cel mai mare punctaj, fiind investiția cu cele mai reduse costuri, realizabilă în termenul cel mai scurt și cu cele mai mici cheltuieli de întreținere și operare. „Varianta 3 are o zonă critică pe o lungime de 520 de metri unde, în spatele cartierului de blocuri din Aleșd, traseul variantei ocolitoare trece printr-o zonă care s-a configurat în ultimii ani ca zonă de locuit. Sunt 21 de case construite sau în construcție, de o parte și de alta a acestei porțiuni, care nu sunt atinse de traseu, dar traseul se suprapune pe o zonă care ar fi fost gândită ca o zonă exclusiv urbană, nu de tranzit. Pe bună dreptate, oamenii care locuiesc pe această stradă vor avea un trafic mult mai mare față de ce au acum, vor avea un nivel de zgomot ușor mai ridicat, aceasta este realitatea, dar câștigurile pentru toți locuitorii orașului Aleșd și pentru cei aflați în tranzit sunt incomparabil mai mari și oriunde ne-am gândi să facem o variantă sau alta, nu există nicăieri o zonă cu un impact mai mic”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va face o nouă analiză multicriterială pentru variantele 2 și 3, în urma căreia va fi aprobat traseul final. Următoarea etapă va fi realizarea studiului de fezabilitate. „Realizarea studiului de fezabilitate va dura aproximativ 3 luni, după care, obținându-se toate avizele necesare, vom trece la aprobarea indicatorilor, la aprobarea coridorului de expropieri, la depunerea cererii de finanțare. Întrucât această investiție este cuprinsă în lista de proiecte, are finanțarea asigurată din fonduri europene. Respectând toate aceste proceduri, în vara acestui an estimăm că am putea demara procedura de licitație pentru selectarea unei echipe de proiectare și execuție, în așa fel încât să putem avea realizată această centură până la finalul anului 2023. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene”, a explicat Ilie Bolojan.  Consiliul Județean Bihor În conferința de presă, președintele Consiliului Județean a mai precizat că a obținut un acord de principiu de la Ministerul Apărării Naționale pentru definitivarea variantelor de traseu pentru centura Beiuș. Acestea vor să fi prezentate public la începutul lunii februarie. Proiectul drumului expres Oradea – Arad, în linie dreaptă Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, a anunțat astăzi că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru drumul expres Oradea – Arad vor fi realizate în comun de către Consiliile Județene Bihor și Arad și primăriile Oradea și Arad. „Valoarea acestei licitații se va ridica la 10 milioane de euro, din care 40% reprezintă valoarea studiului de fezabilitate, 10% reprezintă asistența tehnică pe perioada derulării proiectului, iar 50% - valoarea proiectului tehnic, inclusiv partea de autorizație de construcție. Ca atare, perioada pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic ar fi de 20 de luni, din care 10 luni va fi durata estimată de realizare a studiului de fezabilitate, timp în care va fi scrisă și cererea de finanțare. Imediat ce studiul de fezabilitate va fi aprobat de către cele patru unități administrativteritoriale și de către Ministerul Transporturilor, vom depune cererea de finanțare. Proiectul este prins în finanțare, dar e o procedură care trebuie respectată. În paralel cu realizarea proiectului tehnic vom rezolva și avizele, analizele cost-beneficiu și toate documentațiile, în așa fel încât după 20 de luni să putem demara procedura de licitație pentru execuția efectivă a lucrărilor. Am putea ca la finalul acestei luni sau la începutul lunii februarie, licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic să fie publicat pe SICAP, iar termenul de ofertare este de 35 de zile de la data publicării. Asta înseamnă că la jumătatea lunii martie am putea avea firma câștigătoare.”, a precizat preșdintele CJ Bihor. Conform proiectului, drumul expres Oradea-Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. Proiectul include și realizarea a 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte și a 12 noduri rutiere.


[citeste mai mult]
Continua externalizarea serviciilor sociale ale DGASPC 19-01-2021

           Astăzi, 19 Ianuarie 2020, Consiliul Județean Bihor, în ședință extraordinară, a adoptat cu unanimitate de voturi procedura de continuare a externalizării serviciilor sociale pentru contractele de furnizare a serviciilor sociale. În prezent, 20% din activitatea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor (DGASPC) este externalizată, în parteneriat cu asociații și fundații, iar 80% este realizată de aparatul propriu al DGASPC. După cum președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a explicat într-o conferință de presă care a precedat ședința Consiliului, în 2011, CJ Bihor a început o procedură prin care anumite centre, care erau până la acel moment gestionate exclusiv de DGASPC, au fost externalizate. Astfel, 14 centre din cele 58 au trecut prin această etapă în urma unei licitații publice. Aceste centre au început să fie, prin urmare, administrate de Organizații Non-Guvernamentale (ONG-uri). Unul dintre cele 14 contracte a expirat la începutul acestui an, iar celelalte urmează să expire în lunile următoare, până în toamna acestui an. Prin hotărârea de astăzi, Consiliul Județean Bihor a decis să continue externalizarea serviciile sociale pentru cele 14 centre, iar în acest sens, în luna februarie (a.c.) se vor organiza licitații pentru desemnarea administratorilor. În plus, DGASPC a fost mandatată de către Consiliul Județean Bihor să prezinte în 60 de zile o strategie pentru ca și alte centre să fie externalizate. „Obiectivul pe care îl avem este ca două treimi din activitatea pe care astăzi o derulează direcția să fie desfășurată în regim externalizat și abia o treime să rămână în curtea direcției: centre de urgență, anumite activități care nu vor fi preluate în urma licitațiilor, sau pur și simplu vor rămâne în activitatea DGASPC” a declarat Ilie Bolojan. Totodată, președintele CJ Bihor a precizat că sunt mai multe motive importante pentru care se dorește externalizarea majorității centrelor: „ Un obiectiv important este de a reduce costurile legate de funcționarea acestor centre unde sunt îngrijiți copiii și adulții cu dizabilități, beneficiarii noștri. Am fost în situația în care, în ultimii ani, costurile pe care le achita DGASPC-ul erau de două - trei ori mai mari decât costul standard minim. Acest cost standard minim era plătit și asociațiilor centrelor externalizate. Acestea s-au descurcat cu acești bani. Credem că în afară de costul standard, partenerii: asociațiile, fundațiile, CARITAS, ș.a.m.d., pot aduce un aport suplimentar nu doar din punct de vedere financiar. Al doilea motiv important e legat de empatia, preocuparea, pe care aceste  Consiliul Județean Bihor organizații o au mai mare, cred eu, decât o are DGASPC-ul. Deci al doilea motiv important este să creștem calitatea serviciului social. Un alt motiv se referă la construirea unei rețele de servicii sociale stabilă, unde beneficiarul este în centrul atenției”. Totodată, astăzi Ilie Bolojan a avut o primă consultare cu oameni care au performat în acest domeniu (centre externalizate). În următoarele săptămâni va fi creată o strategie, care va fi pusă în consultare publică, urmând ca până la finalul lunii martie să fie adoptată.

[citeste mai mult]
Se intervine pe toate drumurile judetene pentru deszapezire 14-01-2021

          În judeţul Bihor se circulă în condiţii de iarnă, fără blocaje, pe toată reţeaua de drumuri judeţene. Se intervine în permanenţă, pentru a se asigura un trafic în condiţii de siguranţă. Potrivit informaţiilor furnizate de firmele responsabile de curățarea drumurilor, pe teren se află 36 de utilaje (zona Aleșd - 8 utilaje; zona Beiuș - 7; zona Marghita -7; zona Oradea - 7; zona Tinca - 7). Pe Drumul Județean 764A spre Stâna de Vale, stratul de zăpadă a ajuns la 40 cm, astfel că se intervine cu o autofreză. Cele patru companii responsabile cu activitatea de deszăpezire pe drumurile județene aflate în administrarea Consiliului Județean Bihor sunt următoarele: S.C. CARIER S.R.L. (zona Aleșd), S.C. DRUMURI BIHOR S.A. (Oradea și zona Beiuș), S.C. GP SĂGEATA PROD S.R.L. (zona Marghita) și S.C. CRIȘANA PRO CONSTRUCT S.A. (zona Salonta-Tinca). Drumurile naționale care traversează județul nostru sunt în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care este reponsabilă de deszăpezirea acestora, iar drumurile comunale sunt în administrarea primăriilor din județ.




[citeste mai mult]
Vicepresedintele Mircea Malan in intalnire cu toti primarii din judetul Bihor pe tema SMID 08-01-2021

                 Astăzi, 8 ianuarie 2021, vicepreședintele Mircea Mălan, a avut o întâlnire cu primarii din Zona Metropolitană extinsă a Oradei, zonă în care operatorul de salubritate este compania RER. Tema discuției a fost implementarea Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor (SMID). Întrevederea de astăzi a fost ultima dintr-o serie de întâlniri cu toții primarii și operatorii de salubritate din județ. Unul dintre principalele subiecte discutate de-a lungul tuturor întâlnirilor a fost ca procesul de încheiere a contractelor și distribuire a recipientelor pentru selectarea deșeurilor să se facă întrun ritm mai alert. În plus, ca urmare a negocierilor dintre ADI Ecolect și operatori, în anumite zone din județ au fost reduse tarifele de salubritate pentru persoanele fizice și juridice. Totodată, primarii au semnalat mai multe probleme pe care le întâmpină cetățenii în relația cu operatorii de salubritate. Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor (SMID) este gestionat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Ecolect. Din aceasta fac parte toate cele 101 Unități Administrativ-Teritoriale (U.A.T.) și Consiliul Județean Bihor. Președintele ADI Ecolect este Mircea Mălan. „Obiectivul nostru este să ajungem să implementăm un serviciu de calitate la prețuri rezonabile. Pentru a reuși acest lucru este nevoie de implicarea noastră, începând cu ADI Ecolect, operatorii de salubritate, cetățenii și primarii comunelor și orașelor din județul Bihor.”, a declarat Mircea Mălan. Totodată, s-a discutat despre completarea SMID, în viitor, cu crearea unei rețele de platforme pentru depozitarea deșeurilor. Aici ar urma să fie colectate deșeuri de dimensiuni mari precum: cauciucuri, resturi de materiale de construcții, mobilier, etc. Platformele vor fi construite prin accesarea de fonduri europene.

[citeste mai mult]
Regulament pentru buna gestionare a resurselor financiare si umane in institutiile subordonate Consiliului Judetean Bihor 05-01-2021

             Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Călin Gal, a convocat astăzi, 5 ianuarie, o ședință operativă cu managerii instituțiilor subordonate și operatorii economici la care Consiliul are calitatea de acționar/asociat unic sau majoritar sau deține o participație majoritară, direct sau indirect. Scopul ședinței a fost acela de a le prezenta regulamentul pentru buna gestionare și verificare a resurselor financiare și umane din aceste instituții.

Regulamentul se aplică tuturor instituțiilor subordonate și operatorilor economici care au obligația, începând din 01.01.2021, să raporteze Direcției Economice totalitatea cheltuielilor efectuate, a achizițiilor de bunuri și servicii, precum și modificările intervenite în structurile de personal.

„Urmărim trei componente clare: creșterea transparenței utilizării fondurilor publice, întărirea disciplinei financiare și gestionarea eficientă a resurselor financiare. Vă dau un exemplu: în ultimele două luni, de la anumite instituții subordonate au intrat solicitări de fonduri către Direcția Economică pentru activitatea instituției, fără să aibă ca anexă nici măcar un referat de necesitate. Instituțiile vor fi obligate să depună lunar, trimestrial, semestrial sau anual, în funcție de raportările pe care trebuie să le facă, serviciului financiar contabil, compartimentului resurse umane sau compartimentului achiziții publice, aceste documente care să aibă referate de necesitate clare. De fapt, toate acestea duc la un singur lucru: la întocmirea unui buget fezabil, puternic care să ducă spre investiții, care să scoată la iveală resursele necesare pentru aceste investiții și, ca atare, începând din ianuarie aceste instituții vor fi total subordonate Direcției Economice din CJ Bihor. Orice cheltuieli, orice modificări de organigramă, orice modificare a fondului de salarii la aceste instituții, orice achiziții suplimentare care nu sunt prevăzute în bugetul inițial, nu mai pot fi făcute fără să aibă și o componentă de verificare din partea Consiliului Județean.”, a declarat Călin Gal, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.

Totodată, vicepreședintele Călin Gal le-a solicitat reprezentanților instituțiilor subordonate și operatorilor economici să transmită până pe data de 15 ianuarie propunerile de buget pentru anul 2021, astfel încât să poată fi întocmit bugetul Consiliului Județean.

[citeste mai mult]
Trei trasee pentru Centura Alesd in analiza 29-12-2020

                   Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a susținut astăzi o conferință de presă cu privire la cele trei variante de ocolire a orașului Aleșd. Tot astăzi a fost realizată o primă analiză a celor trei trasee de către comisia tehnico-economică a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Prima variantă, propusă în anul 2010, presupune un traseu cu o lungime de 16,8 kilometri, care traversează răul Crișul Repede în sud și o zonă deluroasă și accidentată în nord. Lungimea și complexitatea lucrărilor ar urca valoarea proiectului la 102 milioane de euro cu TVA inclus, adică 6 milioane de euro/ km. Al doilea traseu are o lungime de 6,4 km, la o valoare estimată de 27 de milioane de euro, ceea ce înseamnă 4,2 milioane de euro/km. Cea de-a treia variantă presupune un traseu de 5,9 km, realizabil la un cost de aproximativ 25 de milioane de euro. „Azi a fost această primă analiză, s-a făcut o trecere în revistă a avantajelor și dezavantajelor a fiecăreia dintre variante. Varianta a 3-a are un preț la un sfert din cel gândit inițial pentru prima variantă din 2010 și o lungime de trei ori mai mică. Este proiectul pe care Consiliul Județean Bihor îl susține. Vorbim de exproprieri de terenuri și doar o singură clădire. Avem un acord de principiu al comisiei tehnico-economice a CNAIR. A doua variantă presupune mai multe exproprieri, pentru că intrăm în zona unor societăți comerciale și, de asemenea, înseamnă lucrări foarte mari de consolidare în albia Crișului Repede. Până în data de 12 ianuarie acest proiect va fi accesibil publicului cu toate detaliile, pentru ca cei care au observații să ni le poată transmite. Între timp, lucrăm la toate datele pentru a definitiva toate argumentele legate de o variantă sau alta, proiectanții vor fi în teren, vor începe să facă studiile topografice și celelalte studii necesare și ne propunem ca la finalul lunii ianuarie, în urma acestei consultări și a analizelor, să venim cu varianta finală care să fie aprobată atât în ședința Consiliului Județean Bihor, cât și în comisia tehnico-economică a CNAIR. În aceste condiții am putea avea până la sfârșitul lunii mai studiul de fezabilitate cu toate datele necesare pentru această centură și, odată aprobat, să demarăm procedura de proiectare și execuție a acestei centuri, inclusiv partea de exproprieri, astfel încât la finalul anului 2023, proiectul fiind cuprins în actuala perioadă de finanțare pe POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare), să avem o centură nouă și traficul prin Aleșd pe relația Oradea-Cluj să nu mai fie o problemă, așa cum este astăzi”, a declarat președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan. Ultima variantă, cea de 5,9 kilometri, este cea recomandată de proiectant și susținută de către Consiliul Județean Bihor după ce, în urma unei analize multicriteriale, a obținut cel mai mare punctaj. Scenariul 3 este investiția cu cele mai reduse costuri, realizabilă în termenul cel mai scurt și cu cele mai mici cheltuieli de întreținere și operare. De asemenea, lucrările de execuție nu ar afectata aria protejată ROSCI0050 (Râul Crișul Repede, amonte de Oradea). Sugestiile cu privire la cele trei trasee propuse pot fi trimise pe adresa de email sugestii@cjbihor.ro până la data de 12 ianuarie 2021. Infrastructura, curățenia și performanța în administrați publică, priorități de la preluarea mandatului În cadrul aceleiași conferințe de presă, Ilie Bolojan a precizat care au fost principalele direcții de la preluarea mandatului de președinte al Consiliului Județean Bihor. Noua conducere s-a axat pe realizarea proiectelor mari de infrastructură finanțate cu fonduri europene, cum sunt centurile orașelor Aleșd și Beiuș, drumul expres Oradea-Arad și drumurile din zona metropolitană Oradea. O altă prioritate a fost reducerea cheltuielilor de funcționare a Consiliului Județean Bihor și a instituțiilor subordonate.  Consiliul Județean Bihor Curățenia din județ a fost o altă direcție importantă, în prezent fiind semnate 90% din contractele dintre firmele de salubritate și populație. A fost, de asemenea, adoptat regulamentul de întreținere a acostamentelor drumurilor din județ și au fost luate măsuri pentru sancționarea celor care depozitează ilegal deșeurile. Prin stabilirea unor standarde de cheltuieli recomandate primăriilor din județ, Consiliul Județean Bihor își propune să încurajeze performanța în administrațiile publice locale, un alt obiectiv asumat de noua conducere.

[citeste mai mult]
Utilajele de deszapezire din judet pregatite de interventie 23-12-2020

         Având în vedere cantitatea de precipitații și temperaturile scăzute din acest sfârșit de săptămână anunțate de Administrația Națională de Meteorologie (ANM), Consiliul Județean Bihor le-a cerut celor patru firme responsabile de deszăpezirea din județ să ia toate măsurile ce se impun pentru a acționa prompt.

Astfel, cele cinci baze din Oradea, Beiuș, Aleșd, Marghita și Salonta-Tinca vor avea pregătite în regim de permanență 24 de utilaje echipate cu instalație de împrăștiere a materialului antiderapant și cu lamă pentru degajat zăpada.

Dacă situația o va impune, firmele vor suplimenta în regim de urgență numărul de mașini pentru intervenție și vor scoate pe teren toate cele 40 de utlilaje. Totodată, Consiliul Județean Bihor le-a solicitat acestora să se asigure că stocurile de materiale antiderapante, nisip și sare sunt suficiente.

Cele patru companii responsabile cu activitatea de deszăpezire pe drumurile județene aflate în administrarea Consiliului Județean Bihor sunt următoarele: S.C. CARIER S.R.L. (zona Aleșd), S.C. DRUMURI BIHOR S.A. (Oradea și zona Beiuș), S.C. GP SĂGEATA PROD S.R.L. (zona Marghita) și S.C. CRIȘANA PRO CONSTRUCT S.A. (zona Salonta-Tinca).

**zona 2- oraşul Aleşd şi comunele Aştileu, Auşeu, Borod, Bratca, Brusturi, Bulz, Lugaşu de Jos, Măgeşti, Şinteu, Şuncuiuş, Ţeţchea, Vadu Crişului.

[citeste mai mult]
Modificarea tarifelor pentru serviciile de salubrizare 21-12-2020

        În cadrul Adunării Generale a Acționarilor care a avut loc astăzi, 21 decembrie, membrii Asociației de Dezvoltare Intracomunitară ECOLECT Bihor, formată din Consiliul Județean Bihor și cele 101 UAT-uri din județ, au votat modificarea planului tarifar din mediul rural și urban în mai multe zone de colectare a deșeurilor.

În urma negocierilor purtate de A.D.I. ECOLECT Bihor cu firma de salubritate S.C. AVE Bihor S.R.L., tariful lunar pentru persoanele juridice va scădea la 49 de lei în zonele de operare 3, 4, 5 și 6*, preț care include o ridicare de 40 de litri de deșeuri reziduale. În prezent, firma de salubritate practică un tarif lunar de bază cuprins între 72 și 77 de lei, care nu prevede nicio ridicare de deșeuri reziduale.

Tot în cadrul întrunirii de astăzi a fost votată modificarea tarifului pentru persoanele fizice din zona 2**, de care este responsabil operatorul de salubritate SC Salubri S.A.. În prezent, personanele fizice din mediul rural plătesc lunar 17,49 lei pentru două ridicări de deșeuri reziduale. Prin hotărârea de astăzi, se introduce opțiunea de a încheia un contract cu o valoare de 14,20 lei, care include o singură ridicare de deșeuri reziduale. În plus, s-a votat ca în contract să fie stipulat în mod clar că ridicarea deșeurilor reciclabile este gratuită în această zonă. De asemenea, a fost modificată clauza privind durata contractelor semnate între S.A. Salubri SC și persoanele fizice, juridice și UAT-urile din zona 2. Astfel, contractele vor fi semnate pe o perioadă de 2 ani, cu prelungirea tacită a acesteia, în cazul în care niciuna dintre părți nu dorește renunțarea la contract. Până acum, contractele erau semnate pe o perioadă de 8 ani. În cadrul întrunirii de astăzi, membrii A.D.I. ECOLECT au votat ca în contract să fie schimbată expresia „abonament lunar salubritate” cu „tarif lunar salubritate”.

La finalul ședinței, Mircea Mălan, președintele A.D.I. ECOLECT Bihor, le-a reamintit reprezentanților primăriilor din județ de protocolul încheiat între Consiliul Județean Bihor, Instituția Prefectului, Comisariatul Județean al Gărzii de Mediu, Inspectoratul de Poliție Județean și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ECOLECT pentru un județ curat. Acesta a adresat UAT-urilor rugămintea de a transmite locurile în care se depozitează ilegal deșeuri, pentru a identifica toate zonele cu probleme din județ unde, prin protocolul amintit mai sus, vor fi montate camere de supraveghere. Scopul este acela de a identifica și sancționa persoanele care încalcă legea.

Consiliul Județean Bihor

*zona 3- compusă din oraşul Salonta şi comunele Avram Iancu, Batăr, Cefa, Ciumeghiu, Cociuba Mare, Mădăras, Olcea, Tinca, Tulca, Sânicolau Român;

zona 4- oraşele Beiuş, Nucet, Ştei, Vaşcău, respectiv comunele Budureasa, Bunteşti, Căbeşti, Căpâlna, Cărpinet, Câmpani, Criştioru de Jos, Curăţele, Dobreşti, Drăgăneşti, Finiş, Lazuri de Beiuş, Lunca, Pietroasa, Pocola, Pomezeu, Răbăgani, Remetea, Rieni, Roşia, Sâmbăta, Şoimi, Tărcaia, Uileacu de Beiuş;

zona 5- oraşul Marghita şi comunele Abram, Abrămuţ, Boianu Mare, Balc, Buduslău, Chişlaz, Derna, Popeşti, Suplacu de Barcău, Tăuteu, Viişoara

zona 6- oraşele Săcuieni şi Valea lui Mihai şi comunele Sâniob, Cherechiu, Curtuişeni, Diosig, Roşiori, Sălacea, Şimian, Tarcea, Tămăşeu;

**zona 2- oraşul Aleşd şi comunele Aştileu, Auşeu, Borod, Bratca, Brusturi, Bulz, Lugaşu de Jos, Măgeşti, Şinteu, Şuncuiuş, Ţeţchea, Vadu Crişului.

[citeste mai mult]
Eficientizarea activitatii in institutiile din subordinea Consiliului Judetean 15-12-2020

       Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a susținut ieri, 15 decembrie, o conferință de presă cu privire la cea de-a treia etapă de reorganizare a instituțiilor din subordinea Consiliului. Acesta a prezentat detalii despre reorganizarea propusă, de ce este nevoie de o astfel de reorganizare și ce s-a constatat la analiza a zece instituții din subordine.

La preluarea mandatului de către noua conducere a Consiliului Județean Bihor, a fost remarcat faptul că nu existau suficiente fonduri pentru plata salariilor către angajații Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, din cauza unui deficit de peste 3 milioane de euro. La începutul lunii decembrie Consiliul Județean Bihor a alocat, prin rectificare bugetară, suma de aproximativ 4 milioane de euro pentru plata salariilor, din fondul de rezervă al instituției și al Guvernului. Optimizarea activității din cadrul aparatului propriu și al instituțiilor din subordinea Consiliului Județean este necesară pentru a se evita astfel de situații în anii următori.

Verificările făcute de conducerea Consiliului Județean în zece instituții subordonate (D.G.A.S.P.C, Muzeul Țării Crișurilor, Teatrul Regina Maria, Teatrul Szigligeti Színház, Filarmonica de Stat Oradea, Școala de Arte Francisc Hubic, Revista de cultură Familia, Revista Culturală Várad, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”) au indicat o serie de ineficiențe.

„Analizând aceste zece instituții, am constatat că există structuri paralele ineficiente, care nu își justifică existența, personal supradimensionat la majoritatea instituțiilor, structuri administrative stufoase.. De asemenea, am constatat cheltuieli nejustificate și de tipul umflării cheltuielilor de personal care în fapt ocoleau organigramele aprobate de Consiliul Județean. Contracte de colaborare, contracte cu PFA-uri, cu SRL-uri, contracte pe drepturi de autor. Am dispus ca toate acest contracte să fie sistate cu data de 1 ianuarie și sigur, acolo unde se organizează evenimente care impun colaboratori externi, contractele sunt justificate, dar va fi un control al acestora. Nu mai avem bani să alocăm aceste bugete pentru instituțiile Consiliului Județean, sens în care i-am invitat în urmă cu o lună pe toți managerii și i-am rugat să facă analize și să vină cu niște propuneri pentru a reorganiza activitățile și pentru a crește eficiența acestor instituții, deoarece cu data de 1 ianuarie nu mai avem capacitatea financiară să le alocăm aceleași bugete. Am luat decizia și am susținut fuziuni acolo unde acest lucru ni s-a părut fezabil, văzând ce se întâmplă în alte părți, scopul fiind acela ca lucrurile să funcționeze mai bine și să eficientizăm activitatea acestor instituții”, a precizat președintele Consiliului Județean.

Ilie Bolojan a explicat și situația de la cele două reviste de cultură, finanțate de CJ Bihor, „Familia” și „Várad”. Acestea își vor continua activitatea, însă partea administrativă va fi asigurată de Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”. Totodată, cele două redacții se vor muta în sediul bibliotecii.

”Scopul nostru este să asigurăm editarea revistelor, dar este o chestiune secundară structura care editează revistele. În fapt, înseamnă personal administrativ și am considerat că nu este o scădere a nivelului de reprezentare dacă Bibloteca Județeană, care are un personal specializat, contabilitate, achiziții, administrativ, face același lucru pentru Revista Várad și pentru Revista Familia. Partea culturală, partea editorială va rămâne independentă în structura bibliotecii. Prin urmare, nu se desființează revistele, ele fuzionează din punct de vedere administrativ, iar biblioteca va edita cu onoare aceste reviste”, a adăugat Ilie Bolojan.  

Vă reamintim că în prima etapă organigrama aparatului propriu al Consiliului Județean a fost redusă de la 195 la 97 de posturi. A doua etapă a presupus regândirea activității asociațiilor și fundațiilor susținute de Consiliul Județean, unde au rămas 25 din cele 80 de posturi existente, iar acum, în cea de-a treia etapă, au fost reorganizate zece instituții subordonate. Din cele 1.973 de posturi cu jumătate de normă și cu normă întreagă, erau ocupate 1.808, restul fiind vacante. Noua organigramă este formată din 1.553 de posturi, ceea ce înseamnă o reducere efectivă de personal de aproximativ 14%.

„Prin aceste măsuri pe care încercăm să le luăm în toate cele trei etape,, din datele noastre, vom ajunge la niște economii care se situează în jurul valorii de 6 milioane de euro pe an. Jumătate din această sumă va fi folosită pentru a nu mai ajunge în situația de a nu putea plăti salariile celor de la DGASPC, iar cealaltă jumătate va merge în investiții la primăriile din județ, pentru că altă variantă nu avem să dezvoltăm acest județ”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

https://www.cjbihor.ro/pdf/Comunicat%20eficientizare%20institutii.pdf


[citeste mai mult]
Protocol de colaborare pentru un judet mai curat 11-12-2020

           Unul dintre principalele obiective ale noii conduceri a Consilului Județean Bihor este un județ

curat. Consiliul, prin A.D.I. ECOLECT, are în implementare Sistemul de Management Integrat al

Deșeurilor (SMID), care are ca scop gestionarea și colectarea separată a deșeurilor menajere de la

întreaga populație a județului.

Pentru a rezolva problemele legate de curățenie și a implementa mai eficient SMID, Consiliul

Județean Bihor a încheiat astăzi, 11 decembrie, un protocol de colaborare cu Instituția Prefectului,

Comisariatul Județean al Gărzii de Mediu, Inspectoratul de Poliție Județean și Asociația de

Dezvoltare Intercomunitară ECOLECT. Detalii privind acest protocol au fost prezentate în cadrul

unei conferințe de presă susținute de către președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan, prefectul

Dumitru Țiplea și Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean și președinte al A.D.I.

ECOLECT Bihor.

Printre obiectivele acestui protocol se numără colectarea selectivă a deșeurilor, identificarea

zonelor de depozitare ilegală a deșeurilor și ecologizarea acestora cu prioritate și menținerea

curățeniei prin:

 Elaborarea unui plan de acțiune și control a faptelor de încălcare a prevederilor

legislației de protecție a mediului;

 Identificarea contravenților și sancționarea acestora;

 Monitorizarea permanentă a zonelor de competență a fiecărei instituții.

„Sunt trei condiții importante pentru a avea curățenie în județul Bihor. În primul rând, trebuie

să colectăm deșeurile, deci trebuie să avem operatori, contracte și un sistem funcțional. Aici, în

județul Bihor, responsabilitatea principală este a A.D.I. ECOLECT. A doua condiție importantă este

să ai o infrastructură corespunzătoare, de la puncte de colectare a deșeurilor, la containere pentru

închiriat, stații de sortare și gestionare a deșeurilor. Dacă acest sistem nu este operațional, nu ai

cum să ai curățenie. A treia condiție importantă este să menții curățenia. Asta înseamnă reguli,

responsabilități și sancțiuni. Noi am început deja rezolvarea acestor trei condiții de bază, inclusiv

partea coercitivă. Vom achiziționa camere de luat vederi cu infraroșu care vor putea filma și repera

mașinile care depozitează ilegal deșeuri în județul Bihor în zonele care deja sunt consacrate. Le vom

transfera Inspectoratului de Poliție Județean care, împreună cu Garda de Mediu, îi va sancționa pe

Consiliul Județean Bihor

șoferi, iar conform prevederilor legale, mașinile din care se aruncă deșeuri vor fi confiscate. Sunt

convins că dacă cele două instituții vor face ce trebuie, nu își vor mai permite foarte mulți oameni să

arunce deșeuri”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Președintele Consiliului Județean a mai precizat că la finalul anului va fi adoptat, printr-o

hotărâre de consiliu, și regulamentul de întreținere a acostamentelor drumurilor, aflat în prezent în

dezbatere publică.

Responsabilitățile Consiliului Județean Bihor în cadrul acestui protocol sunt următoarele:

 Amenajarea de puncte de colectare a deșeurilor în fiecare zonă din județul Bihor;

 Amenajarea infrastructurii de depozitare a deșeurilor în zonele turistice din județul

Bihor;

 Amenajarea de zone pentru colectarea deșeurilor inerte în toate UAT-urile din județul

Bihor;

 Colaborarea cu primăriile pentru punerea în practică a prevederilor prezentului

protocol;

 Desfășurarea unei campanii de comunicare cu privire la scopul și obiectivele

prezentului protocol.

„Începând cu a doua jumătate a lunii octombrie, operatorii de salubrizare desemnați prin

licitație au început activitatea de încheiere a contractelor de salubrizare cu fiecare beneficiar din

Județul Bihor, persoane fizice și juridice. Suntem astăzi la aproape 90% din contractele care trebuie

încheiate. Am avut în această perioadă întâlniri cu primarii din județ și cu beneficiarii. Vom colecta

practic în cinci fracții, ceea ce este o mare provocare, în condițiile în care în mediul rural nu s-a

colectat selectiv niciodată până acum, cu anumite excepții. Acest sistem de management integrat nu

acoperă în întregime colectarea unor deșeuri provenite din construcții și demolări, cauciuc, elemente

de mobilier, pentru care va trebui să găsim soluții în următoarea perioadă și să identificăm zone

unde să amplasăm puncte de colectare. Este nevoie de implicarea primarilor și le mulțumesc că s-au

implicat, rolul lor și al cetățenilor este foarte important în acest demers”, a declarat vicepreședintele

Mircea Mălan, președinte al A.D.I. ECOLECT.

Dumitru Țiplea, prefectul județului Bihor, a declarat: „Protocolul de astăzi are cinci instituții

înglobate. Instituția Prefectului, cu rol de monitorizare și coordonare a instituțiilor deconcentrate

implicate în acest protocol. Suntem în pregătire și pentru un plan cu APIA, care ar trebui să facă

plăți pentru terenuri curate. O bună parte din terenuri dau în drumurile județene sau comunale.

Căutăm soluții prin care persoanele care nu își vor curăța terenurile pe capetele dinspre drumuri să

suporte consecințele, în sensul de a nu li se acorda aceste subvenții, pentru că nu sunt justificate. În

județul Bihor avem 496 de kilometri de drumuri naționale, 945 de kilometri de drumuri județene și

Consiliul Județean Bihor

1.516 kilometri de drumuri comunale, practic sunt 3.000 de km de drumuri pe care ar trebui să le

curățăm, să le igienizăm pentru a le aduce la standarde europene.”

Sistemul de Managament Integrat al Deșeurilor (SMID) va fi completat prin o a doua etapă

care presupune accesarea unui proiect în valoare de 40 de milioane de euro, fonduri europene, prin

programul de redresare și reziliență, urmând ca până la finalul anului viitor să fie demarată realizarea

investițiilor.

[citeste mai mult]
Consiliul Judetean va moderniza drumul turistic din zona Padis 03-12-2020

         Consiliul Județean Bihor a demarat un proiect de modernizare a Drumului Județean 763 din zona

Padiș, la limita cu județul Cluj. Drumul județean leagă zona Boga - Padiş din județul Bihor, de zona

Doda Pilii - Răchiţele din județul Cluj, km 35+100 – 45+100 (L= 10,00 km).

Drumul forestier de 10 kilometri care lipsește este în acest moment pe teritoriul comunei Budureasa

din județul Bihor. Consiliul Județean a obținut un acord de principiu de la comuna Budureasa pentru

transferul drumului din proprietatea comunei în cea a județului, urmând să îl transforme în drum

județean. Preluarea terenului va fi solicitată în prima ședință de consiliu din luna decembrie, în

vederea modernizării acestuia.

       Pe lângă preluarea drumului forestier, care are o lățime de aproximativ 6 metri, va mai fi nevoie de

preluarea de la Ministerului Mediului a câte doi metri, de o parte și de alta a drumului forestier,

pentru a ajunge la lățimea de 10 metri necesară amenajării drumului județean. În urma discuțiilor

purtate, Consiliul Județean a primit acordul Ministerului pentru această procedură, urmând ca de

săptămâna viitoare să inițieze demersurile necesare. De asemenea, este nevoie să fie scoase din

categoria de fond forestier cele 10 ha de teren care reprezintă suprafața totală a celor 10 km de drum

nou. Consiliul Județean Bihor va împăduri o suprafață echivalentă în zona montană limitrofă în

cursul anului viitor,

        „Ne propunem ca până la mijlocul anului viitor să avem toate aspectele juridice clarificate şi să

terminăm, în paralel, şi studiul de fezabilitate. Estimăm că valoarea proiectului poate ajunge la 6

milioane euro, cam 600.000 de euro pe km de drum. Odată cu lucrările de modernizare vom

amenaja şi o zonă de campare, ce va asigura condiții civilizate pentru turiștii din zona Glăvoi. Ne

propunem ca în primăvara anului 2022 să începem efectiv lucrările. Mulțumesc primăriei din

Budureasa şi celorlalte din zonă pentru această colaborare!”, a declarat Ilie Bolojan, președintele

Consiliului Județean Bihor.

       Modernizarea acestui tronson va contribui semnificativ la dezvoltarea turismului în zona munților

Apuseni. Proiectul va fi finanțat printr-un program care va fi identificat de Consiliul Județean Bihor.

[citeste mai mult]
Centura Sacuieni va fi data deschisa circulatiei incepand cu 1 Decembrie 30-11-2020

                Ministrul Transporturilor a fost prezent astăzi în județul Bihor, unde, alături de prefectul

județului, președintele Consiliului Județean Bihor și directorul DRDP Cluj, a anunțat că de marți,

1 decembrie, va fi dată în circulație varianta de ocolire Săcuieni, șoseaua care va scoate traficul

de tranzit din localitate. Proiectul de execuție pentru cei 7,6 kilometri, blocat din 2011 la stadiul

fizic de 53%, s-a semnat în 2019 și a fost finalizat în mai puțin de un an.

Un alt obiectiv vizitat astăzi a fost drumul Biharia-Chiribiș, care timp de zece ani a fost doar

peticit. Anul acesta au fost reabilitați aproape 26 de kilometri, 11 km cu marcajele făcute, pe

restul distanței mai rămâne de turnat stratul de uzură.

Ministrul Transporturilor a efectuat o vizită de lucru și pe DN76 Oradea- Beiuș, numit de-a

lungul timpului „Drumul rușinii” din cauza tergiversărilor lucrărilor care au fost abandonate în

2015 la un stadiu fizic de 8%. În 2018 proiectul a fost scos din nou la licitație, iar la finalul lunii

decembrie șoferii vor putea circula fără restricții pe 48 km între Oradea și Beiuș.

„Am fost astăzi pe DN76 Beiuș‐Oradea, un obiectiv care a pus la grea încercare răbdarea celor din zonă,

dar și a celor care tranzitează regiunea. Din datele ăsurătorilor de traffic rezultă că aproape 18 mii de

mașini circulă pe această porțiune de drum în 24 de ore. Un drum extrem de circulat. Pentru cei 48 de

kilometri de drum national, știți foarte bine ce s‐a întâmplat, după ce în 2007 s‐a semnat contractual, el

trebuia finalizat în 2010, nu a fost finalizat. Abia în 2015 au ajuns la un progres fizic de aproximativ 8%.

8% după șapte ani, când s‐a și reziliat contractul. Anul trecut, respective 2018 pentru un tronson, 2019

pentru celelalte două tronsoane, s‐a scos la licitație și s‐a semnat din nou acest contract de execuție și

iată că într‐un an de zile reușim să ducem acest proiect de la 8% la 98%. Practic, la sfârșitul lunii

decembrie vom putea circula pe toți cei 48 fără nicio restricție. Sigur că mai sunt lucrări de realizat în

zona Băile Felix, în zona Răbăgani, dar constructorul împreună cu CNAIR s‐au angajat că toate aceste

intervenții vor fi finalizate la timp. ”, a declarant Lucian Bode.

În 2020 Ministerul Transporturilor a alocat pentru județul Bihor în ultimul an fonduri de 42 de

milioane de lei pentru lucrări de întreținere și reparații și alte 210 milioane de lei pentru

investiții, o sumă de trei ori mai mare decât cea alocată de guvernele anterioare în ultimii trei ani.

Prezent la eveniment, președintele Consiliului Județean i-a mulțumit ministrului Transporturilor

pentru vizită și pentru investițiile realizate în județul Bihor în ultimele 12 luni.

„Vreau să îi mulțumesc domnului ministru Lucian Bode pentru două chestiuni importante pentru

județul Bihor pe care le-a gestionat anul acesta. O chestiune foarte importantă pe care domnia

sa împreună cu Ministerul Fondurilor Europene au demarat-o este procedura prin care

autoritățile locale pot prelua proiecte gestionate de CNAIR, în așa fel încât, pentru a se evita

dezangajarea unor fonduri europene, pentru a se degreva compania de proiecte mai mici, să

rămână cu obiectul principal de activitate- autostrăzile. În această vară au fost adoptate

ordonanțele care ne permit nouă, autorităților locale, să preluăm proiecte de la Ministerul

Transporturilor și, ca urmare a acestor decizii, am reușit în toamna acestui an să preluăm trei

proiecte importante. Unul în parteneriat cu celelalte 4 UAT-uri, e vorba de Primăria Oradea,

Consiliul Județean Bihor Primăria Arad și Consiliul Județean Arad, respectiv preluarea

proiectului drumului expres pe care ne-am angajat să îl implementăm. Apoi este vorba de cele

două centuri cu impact mai mic, dar importante pentru cele două direcții de deplasare în județul

Bihor, centura Aleșd și Beiuș. Dacă nu ar fi fost aceste reglementări, gândiți-vă că cele două

centuri, de exemplu, ar fi putut urma soarta drumului DN76, care de foarte mulți ani a fost

abandonat. Fără acest parteneriat demarat de Ministerul Transporturilor, Ministerul Fondurilor

Europene și autoritățile locale, în mod cert în multe locuri aceste proiecte secundare pentru

România ar fi rămas doar în stadiul de proiecte.

Al doilea lucru pe care vreau să îl subliniez, mulțumindu-i încă o dată, este atenția pe care a

acordat-o proiectelor de interes național, dar care au un impact în județul Bihor. Și mă gândesc

în primul rând la deblocarea lucrărilor pe tronsoanele autostrăzii Transilvania, care pe noi, ca

județ, ne leagă de România. Pentru Consiliul Județean Bihor, circulația pe drumurile județene și

naționale va rămâne o prioritate și în anii următori.”, a declarat Ilie Bolojan, președintele CJ

Bihor.

[citeste mai mult]
Efort comun cu primariile pentru dezvoltarea judetului 27-11-2020

         Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a avut o serie de întâlniri cu primarii și reprezentanții comunelor și orașelor din județ pentru a discuta despre indicatorii de performanță, care vor reprezenta criteriul pentru alocarea fondurilor începând din 2021, necesare pentru dezvoltarea localităților. Banii vor fi alocați după criterii obliective, în mod transparent, indiferent de culoarea politică a primarilor.

Pe baza datelor publicate de către cele 101 UAT-uri la ANAF, a fost realizată o analiză a raportului dintre veniturile și cheltuielile publice și au fost discutate modalități prin care primăriile își pot gestiona mai bine resursele financiare, astfel încât să fie alocate sume mai mari pentru investiții. Grupați în funcție de numărul de locuitori, reprezentanții autorităților locale au avut acces la o imagine de ansamblu comparativă în ceea ce privește administrarea banilor publici de către celelalte primării.

Un alt aspect important discutat este îmbunătățirea serviciilor asigurate cetățenilor. Autoritățile locale vor fi sprijinite în procesul de punere în funcțiune a sistemului de gestionare a deșeurilor în întreg județul, care a fost împărțit în șapte zone de colectare.

Totodată, președintele CJ Ilie Bolojan și-a arătat sprijinul în cazul acelor primării care au probleme cu implementarea proiectelor din programul PNDL 1, unde termenul de finalizare a lucrărilor de investiții este la finalul anului 2020, altfel primăriile vor fi obligate să ramburseze, de la 1 ianuarie 2021, toate fondurile atrase pentru aceste proiecte.

Consiliul Județean Bihor va fi un partener în procesul de dezvoltare a comunelor și orașelor din județ, indiferent de aparteneța politică a primarilor. La întâlniri a participat și vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Călin Gal, responsabil de direcția economică și reprezentanta Administrației Județene a Finanțelor Publice Bihor, Iulia Olari, cu experiență în administrarea bugetelor locale.

Președintele Consiliului Județean va face în lunile decembrie și ianuarie vizite în județ pentru a discuta punctual situația din fiecare primărie. ,,Schimbarea la față a județului Bihor este obiectivul administrației noastre. Nu putem schimba la față județul fără să avem ca parteneri principali primarii din județul Bihor, indiferent de culoarea politică, indiferent de mărimea localității. Pentru acest lucru avem nevoie de resurse, de parteneri și avem nevoie să știm care e drumul pe care trebuie să îl urmăm. Am încredere că primarii vor face ceea ce trebuie și vor fi buni gospodari. Ne dorim ca primăriile să ajungă la un grad de colectare a impozitelor de peste 90% până în 2022 și am convingerea că adoptarea acestor hotărâri va face să avem un grad de colectare mai bun, iar modul de repartizare al fondurilor de la Consiliul Județean către primăriile din județ se va face direct proporțional cu ce va face fiecare primărie ” a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Modul de alocare a fondurilor către primării va fi definitivat în luna decembrie.

[citeste mai mult]